lauantai 10. tammikuuta 2015

Vastauksia osa 1

Vihdoin saan julkaistuksi kysymyspostauksen vastauksista ensimmäisen osan. Parempi myöhään kuin milloinkaan, vai?

Minä


Kuvaile luonnettasi? - Perusluonteeltani mä olen (ehkä liiankin) kiltti. Haluan miellyttää kaikkia, joten mun on vaikea sanoa ei. En myöskään oikeen osaa olla kenellekään vihainen, ainakaan pitkiä aikoja. 

Miten sinun ajatusmaailmasi on muuttunut? - Oon oppinut tarkastelemaan maailmaa laajemmasta näkökulmasta kuin ennen ja tekemään suuria mun elämään vaikuttavia valintoja. En enää ajattele että mun pitäisi olla kaikessa hyvä ja täydellisyyttä hipova, vaan voin tehdä parhaani (tai jopa löysätäkin hieman..) ja katsoa että mihin se riittää. 

Oletko huomannut itsessäsi muutoksia, kun siirryit lukioon (esim kasvanut henkisesti)? - Jonkun verran joo. Lukiossa joutuu ottamaan jo enemmän vastuuta omista asioista, kuin yläasteella, joten kyllä siinä automaattisesti tapahtuu sellainen pieni "kasvu". Opiskeluunkin joutuu käyttämään huomattavasti enemmän aikaa ja oppitunneiakin pitää keskittyä enemmän. 

Kolme hyvää puolta itsessäsi? - Taitellisuus, kiltteys ja mielikuvitus. 

Kolme huonoa puolta? - Ujous ja ennakkoluulot uusissa tilanteissa, liiallinen murehtiminen ja mielialan nopea vaihtuminen (sitten kun on paha päivä niin suoran sanottuna oon niin paskamainen kaikille. Ei henkilökohtista ja yleensä vain hetkellistä..). Huonot puolet oli jopa helppo keksiä, hyviä jouduin kunnolla miettimään.





Jos saisit yhden toiveen (ei yliluonnollinen tai mahdoton) niin mikä se olisi? - Toive olisi, että parantuisin ja pääsisin elämään tavallista elämää. 

Tunnistatko itsesi seuraavista: perfektionisti, nirso, kontrollifriikki, kaiken viime tinkaan jättäjä ja/tai henkilö, joka ei osaa sanoa ei? - Ihan päivästä ja asiasta riippuen ilmenee kaikkia piirteitä ajoittain, mutta perfektionisti ja henkilö joka ei osaa sanoa ei kuvailisivat noista mua parhaiten.

Kuinka pitkä olet? 164cm

Unelma elämässä? Voi kuulostaa tyhmältä, sillä tää on oikeastan aika monelle sellainen itsestäänselvyys, eikä sitä oikein osata arvostaa. Mutta olla terve ja pysyä terveenä. Kuitenkin saavutettava unelma olisi tehdä asioita joista nautin ja päästä sellaiseen työhön, että lähden joka aamu kotoa ja tulen kotiin hymy huulilla. 

Mitä haluaisit tehdä, ennenkuin kuolet? Hmm.. haluaisin ainakin matkustaa mahdollisimman paljon! Austraalia olis kyllä sellainen paikka, jonka ainakin haluan nähdä!




Positiivisesti ja negatiivisesti mieleen jääneet muistot?  - Kaikkia muistoja on niin paljon! En kyllä tiedä onko nää muistot positiivisia vai negatiivisia, mutta hauskoja senkin edestä! Ollaan mun siskojen kanssa oltu ihan hulivilejä pikkuisina ja mm eläinlääkäri leikissä minä eläinlääkärinä leikkelin siskoltani (taisi olla leikissä koira) kirppuja sillä seurauksella että otsatukka oli epätasiasesti sentin mittainen. Seuraavana päivänä olikin sitten päiväkotikuvaus.. Kerran myös äiti ei yhtenä päivänä jaksanut lähteä kauppaan, vaan teki ruokaa aineksista mitä kaapista sattui löytymään. Kukaan meistä ei suostunut syömään tätä KMKL, eli "kaikkea mitä kaapista löytyy" keittoa, vaan jätettiin se syömättä. Seuraavana päivänä meille tarjooiltiinkin sitten KMKL-muhennosta.. 

Oletko menevää tyyppiä, vai harkitsetko asioita tarkasti, ennenkuin teet mitään? - Tää riippuu niin tilanteesta! Välillä oon menossa pää kolmantena jalkana kaikkiin mahollisiin juttuihin, vaikkei pyydettäisikään ja välillä aas harkitsen tosi tarkan, ennenkuin teen mitään hötkyileviä siirtoja.

Lapsuuden paras tv-ohjelma? - Alkuperäisversio Anniina balleriinasta on ihana ( edelleen..)!

Maa, johon haluaisit matkustaa? - Australia

Maat, joissa olet käynyt? - Ruotsi, Norja, Viro, Lietua, Latvia, Tanska, Saksa, Puola, Italia, Kreikka, Marokko ja Iso-Britannia.

Viisi positiivisinta asiaa tällä hetkellä? - Lähestyvä kevät, raakasuklaa , kaikki mun ihanat ystävät, kirjoittaminen ja se että ylipäätään osaan olla positivinen tässä tilanteessa.



Urheilu/Liikunta


Miksi lopetit voimistelun? - En enää jaksanut, eikä se enää tuntunut niin "omalta lajilta". Halusin tehdä myös muita asioita ja keskittyä enemmän kouluun. Noi olikin siinä ehkä painavimmat syyt. 

Oletko kangistunut voimistelun lopetettuasi? - En juurikaan, tietty venytykset ja liikkeet tuntuu enenemmän, mutta varsinaisesti en ole kangistunut.

Aijotko kisata tanssissa? - Jos mulle siihen mahdollisuus tarjotaan, niin mikä ettei!

Lempiurheilu voimistelun jälkeen? - Tanssista tykkään tositosi paljon! Muista lajeista sitten laskettelu.

Miten urheilet? - Tällä hetkellä käyn vain tanssissa terveydellisistä syistä. Kuntosalikortti löytyy ja sinne ja ryhmäliikuntatunneille aijon palailla hei, kun terveys sallii :)


Mitä kaikkea olet harrastanut? - Vaikka mitä! Pienenä mulla oli yhdessä vaiheessa kuusikin harrastusta samaan aikan.. :D Partiota, uintia, erilaisia käsityökerhoja, kuvista, luistelua, tanssia niin balettikerhosta hiphoppiin, pianonsoittoa, ratsastusta, rytmistä- ja joukkuevoimistelua.. Tätä listaa vois jatkaa loputtomiin. Mihinkään pallolajiin en oo kuitenkaan vielä (onneksi) kajonnut..


Mitä harrastat ja kuinka monta kertaa viikossa? - Tällä hetkellä tanssia ja kuvista. Tanssia 2-3x viikko ja kuvis kerran! Alkusyksystä kävin myös paljon ryhmäliikuntatunneilla, mutta nyt olen joutunut jättämään niitä vähemmälle.

Missä harrastat tanssia? - Footlighissa

Kokeilitko muita lajeja, kuin lyrical jazz? - Latino Showta. Olihn se ihan kivaa, muttei ihan mun tyylistä.. :D

Käytkö kuntosalilla, jos joo niin missä? - Elixiassa


Ravinto


Miten sun perhe suhtautuu sun syömiseen ja syökö kukaan samalla tavalla, kuin sinä? - Hyvin suhtautuvat, mä en voi mun allergioille mitään, joten ei ne voi siitä mulle vihaisiakaan olla.  

Lempiruoka? - Mä en ees osaa vastata tähän kysymykseen, musta kaikki mitä syön on vaan niin hyvää!

Inhokkiruoka? - Ei sellaista ole. Tai jos on, niin en ainakaan valmista sitä ;)

Onko sulle ihan sama mitä syöt, vai tarkkailetko ravintoasi? -Mun on pakko tarkkailla, sillä olen niin monelle jutulle allerginen.

Raakasuklaa vs normi suklaa? -Raaka, en mä voi syödä normi suklaata, mutta raaka vie silti voiton!


Onko jokin raaka-aine, mistä et pidä yhtään, vaikka se on terveellistä? - Selleri.. Maku vaan on.. järkyttävä, tuorepuristetussa mehussa se vielä menee omenan ja porkkanan kanssa, mutta muuten ei. 

Jos tekee mieli herkutella, mitä syöt? - Raakasuklaata, raakakakkua, kuivattuja tai kypsiä hedelmiä ja erilaisia pähkinöitä.

Lemppari aamupalacombo? - Aamulla maistuu mulle helpoiten jokin raikas, mutta täyttävä. Smoothie , chiavanukas tai tuorepuuro marjojen kanssa ovat tällähetkellä sellaisia mun "vakkari aamupaloja".

Health food kahviloita/brunssipaikkoja? - BeGood bar, Omnam (ehdoton suosikki tällä hetkellä!), Sis. Deli Cafe, Hymy Raw Food Cafe.. Siinä ainakin paikkoja joista saa herkullisia raakakakkuja ja muita herkkuja! Sandron brunssilla oon ollut kerran ja tykästyin siihen kovin. Omnamin ja Silvopleen lounaita voin myös suositella lämpimästi. 

Ruokavinkkejä aloittelevalle kasvissyöjälle? - Näitä en oikein osaa antaa, kun en ole kasissyöjä! Kannataa kuitenkin pitää huoli, että ruokavalio on tarpeeksi monipuolinen, ettei mitään puutostiloja pääse syntymään. 



Lempihedelmä,- marja ja -pähkinä? - En kyllä osaa ikinä vastata tälläisiin missä kysytään lempiasioita, miksi mä tykkäään kaikesta niin paljon? Hedelmistä sanotan nyt kuitenkin omena ja mango, marjoista mansikka ja pähkinöistä pekaani.


Millaisista pähkinöistä saa hyviä rasvoja? - Aikalailla kaikista käsittelemättömistä pähkinöistä (ja näissäkin kannattaa suosia luomua!)


Siinä olikin ensimmäinen erä, olkaapa hyvä. Katsotan jos seuraavat vastaukset saisin laitettua videolla.

love, Maiju

12 kommenttia:

  1. Jes ihanaa kun sun blogi on herännyt eloon !!! :)

    VastaaPoista
  2. vastailit tosi kivasti kysymyksiin ja on ihanaa kun sun blogi on herännyt eloon, kirjotat niin kivasti sun ajatuksista! ❤ ja muuten sun blogin uus nimi on tosi kiva! :)

    VastaaPoista
  3. Kiva kun oot tullut takaisin kirjoittamaan:) sun instagramis mukaan oot kokeillu aika paljon erilaisia raakakakkuja nii niihin ois kiva saada reseptejä jos jaksat;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) joo, pitää ens kerralla muistaa kirjoitella reseptejä ylös, sillä ne sytyvät aika extempore, enkä sitten enää muista niitä.. :D

      Poista
  4. Tää sun blogi on ihana ja ihanaa et se on taas ajantasalla! :) olis kiva jos tekisit jonku postauksen videona!

    VastaaPoista
  5. Kampissa on ravintola nimeltä Glutzero? Kaikki gluteenitonta, suosittelen käymään! Kai siinä kampin 2 kerroksessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, oon joskus kuullutkin siitä. Pitää käydä testaamassa :)

      Poista
  6. Ihana postaus ja missä käyt joogassa ja millaisesta joogasta on kyse?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiiitos! Oon käynyt yoganordicilla hotjoogassa ja elixiassa ihan tavallisessa. Seuraavaksi halauisin kokeilla ilmajoogaa.. :)

      Poista