sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

Vaaleanpunainen unelma


Oon pitkään himoinnut jonkunnäköistä jogurttia, kun en maitopohjaisia jogurtteja pysty syömään enkä soijajogurteista niinkään välitä. Monesti olen yrittänyt tehdä kookosjogurttia, kuitenkin joka ikinen kerta huonoin lopputuloksin. Kookosjogurttti kun pitää itse hapattaa ja en oo vieläkään oikein tajunnut, että mikä mulla siinä menee vikaan. Jos jollain teistä löytyy jotain takuuvarmaa vinkkiä kookosjogurtin hapattamiseen, niin otan mielihyvin sellaiset vastaan!

Monien epäonnistuneiden jogurttikokeiluiden jälkeen olin jo oikeastaan haudannut ajatukset mulle sopivasta jogurtista ja ajattelin keskittyä ihan vaan tuttuihin ja turvallisiin smoothieihin. Kuitenkin yksi ilta bongasin Ainon blogista herkullisen näköisen siemenjogurtin reseptin, jonka ohje näytti senverran simppeliltä, etten mäkään voisi siinä epäonnistua. Meiltä ei tietenkään kaikkia ainesosia löytynyt (alkuperäisessä reseptissä appelsiinia), joten pieniä muokkauksia jouduin tekemään. Jogurtti oli jopa yllättävän onnistunut niin maultaan kuin koostumukseltaankin, joten päätin tulla jakamaan reseptin teillekin.

VAALEANPUNAINEN SIEMENJOGURTTI



kaksi annosta

1dl hampunsiemeniä
2rkl seesaminsiemeniä
1dl nestettä (kookosmaitoa, muuta pähkinämaitoa..)
banaani
n. 2dl mansikoita
1dl puolukoita
1dl riisiproteiinia
(riisinlesejauhetta, eli tocoa)

Laita hampun- sekä seesaminsiemenet veteen likoamaan yön yli. Aamulla valuta ja huuhtele siemenet ja blendaa muiden ainesosien kanssa silkkiseksi jogurtiksi. Tocon käyttäminen ei ole pakollista, jos sitä ei satu kaapista löytymään, mutta se tuo jogurttiin lisää kermaisuutta. Halutessasi voit heittää päälle esim. mulpereita, pellavansiemeniä, murskattuja pähkinöitä..


Mä tykkään aamuisin syödä jotain raikasta, mutta täyttävää ja ravinnerikasta sekä ennen kaikkea maukasta. Tämä jogurttiresepti sopi kuin nakutettu noihin mun vaatimuksiin ja oli muutenkin mukavaa vaihtelua mun ainaiselle smoothieaamupalalle (lisäksi aivan älyttömän söpön väristä!). Suosittelen tosiaankin kokeilemaan, vaikket edes noudattaisi mitään erityisruokavaliota. Oli nimittäin hyvää!

Aurinkoista sunnuntaita <3

love, Maiju





4 kommenttia: