maanantai 6. huhtikuuta 2015

Viimeisten viikkojen hulinaa


Viimeisten viikkojen aikana on tapahtunut paljon kaikkea. On sattunut yhtä ja toista niin jännittävää, masentavaa kuin huippu kivaakin juttua! Ja paljon on myös tapahtumassa. Kesää kohti mennään nopsaa vauhtia ja mulla näyttää kalenteriin tupsahtavan päivä toisensa jälkeen jotain (hyvällä tavalla) erikoisempaa juttua! En pysty blogin puolella vielä paljastelemaan enemäpää, mutta kaikki kyllä selviää aikanaan. Kiirettä pitää, mutta jollain tapaa jopa nautin tästä. Viimeiset puoli vuotta on ollut enemmän tai vähemmän sitä neljän seinän sisällä istuskelua, niin on ihana saada vihdoinkin kunnolla toimimntaa! Puhelimeen on kivasti kertynyt kuvia, joten tyhjennetään vähän kuulumisia kuvien kautta.


Kun mä olen vakiintunut johonkin aamupalaan, niin mitään muuta ei tule välttämättä moneen kuukauteen kokeiltua. Kuitenkin meiltä oli yksi aamu avocadot loppu, niin jouduin sitten hieman soveltamaan. Tuloksesta tuli kuitenkin ihan mieluinen lämmin smoothiekulho. // Oon fiilistellyt lähiaikoina kesää (ihan liiankin) paljon. Enää muutama hassu kuukausi, niin se on täällä taas! Kesä on kyllä ehdottomasti mun lempi vuodenaika, vaikkei muissakaan valittamista ole. // Aurinko on taas näyttäytynyt keskuudessamme (ja tullut jäädäkseen?). Jotenkin heti saa paljon enemmän virtaa, kun jo aamulla herätessään ikkunasta paistaa aurinko, eikä näy vain silmän kantamattomiin harmaita sadepilviä. // Oi kun alkoi tätä kuvaa katsellessa tekemään mieli brownieita.. 


Mulla on tullut lähinnä viikottaiseksi tavaksi käydä vähintään yhtenä päivänä syömässä lounasta joko Omnamissa tai Silvopleessä. Molemmista saa niin hyvää ruokaa, että en voi oikein edes valita kumpi on parempi paikka lounastaa. (plussa kuitenkin omnamille santsausmahdollisuudesta!) // love more and worry less - siinä taas yksi elämänohje lisää. // Kai yksi selfie sentään mahtuu mukaan?

Snacktime! Oon aivan koukussa riisikakkuihin. Riisikakut + avocado + ruususuola = pala taivasta // Yhden sadepäivän iltataivas. // Tälläkertaa @ Silvoplee! Maistui taas ihan jokaista suupalaa myöten. // Oon kehitellyt niin hyvän smoothie reseptin, että mun on pakko tehdä sitä joka päivä vaan uudestaan ja uudestaan.. 
Mikä voi näyttää näin herkulliselta? No raakatryffelit tietty! Eilen pääsin äidin, pikkusiskoni sekä kaverini kanssa Ruplaan yksityiseen raakasuklaa workshoppiin. Workshop oli palkintona Ainon järjestämästä #sokeritonsyyskuu -kilpailusta, jonka mä sitten mun teoksellani voitin. Aino antoi meille aika vapaat kädet ja tää workshop poikkesikin aika paljon tavallisesta workshopista. Musta olikin tosi mahtavaa, päästä tekemään vähän erilaisempiakin juttuja, mitä itsekään en ollut kokeillut. Äiti ja sisko olivat ihan ensimmäistä kertaa raakasuklaan teko puuhissa, mutta hyvin se näytti sujuvan (ja tekeleet maistuvan ;) )! Nyt mut voikin sitten joku päivä yllättää iloisesti vaikka itsetehdyllä raakasuklaalla.. Jos raakasuklaan tekemisestä on kiinnostunut, mutta kuitenkin epäilee omia taitojaan, nii suosittelen kyllä lämpimästi käymään GreenStreet:n sivuilla ostamassa itsellesi paikan workshoppiin.
Raaka-aineita ja lopulliset tuotokset. Kyllä maistui hyvältä ja virtaa riitti illalla (ja yöllä, nukahtamisesta ei meinannut tulla taaskaan mitään.. ). Jos raakasuklaa on edelleen aivan vieras käsite, niin suosittelen käymään lukaisemassa raakasuklaasta kirjoittamani postaus.

Olen aika aktiivinen instagramissa, joten jos mun päivittäistä elämää haluaa seurailla enemmän, niin kannattaa mua käydä siellä seuraamassa. Blogin sivupalkista löytyy suoraan linkki mun instagram sivulle. Blogia kannattaa myös alkaa seuraamaan facebookissa, sillä sinne tulee heti ensimmäisenä ilmoitukset uusista postuksista. 

Huh, tulipa aika sekalainen postaus! Tosin mun ajatukset on tällä hetkell ihan sekaisin, joten mitään kovin paljon järkevämpää olisi turha odottaakaan. Huomenna koittaa taas arki, mutta näin lomaillessa aina huomaa, kuinka tärkeitä ne rutiinit on. Ihanaa loman viimeistä iltaa! <3

love, Maiju

2 kommenttia:

  1. Voisitko tehdä reseptipostauksen tuosta smoothiekulhosta ja smoothiesta? :)
    Ja muutenkin kaikkki reseptipostaukset on parhaita ja niistä saa tosi paljon vinkkejä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo voin tehdä! :) Joo tykkään reseptipostauksien toteuttamisesta, mutta mun pitäs vaan sitten enemmän poistua sieltä mun "mukavuusalueelta" ja kokeilla rohkeasti eri reseptejä.. Niinkuin sanoinkin että jään aina kyllästymiseen asti kiinni niihin tuttuihin ja turvallisiin resepteihin x)

      Poista