perjantai 22. toukokuuta 2015

#loveyourself - day 16



Mulle tuli sunnuntain teksin kirjoittamisen jälkeen  tarve olla erossa blogista pari päivää. En uskaltanut tulla lukemaan edes kommentteja, sillä en yhtään osannut odottaa, että millaisen vastaanoton teksti saa. Yllätys oli kuitenkin suuri, kun kävin kommentit keskiviikkona lukemassa. Iso kiitos kaikista kannustuksista ja tuesta, kommenteista, lukukerroista (tekstistä tuli päivän aikana kolmak´nneksi luetuin postaus), tykkäyksistä sekä jaoista.<3 Ne kaikki merkitsevät mule tosi paljon. Haastekin oli siis muutaman päivän tauolla, mutta tänään palataan taas haasteen pariin. 



Mitkä asiat tekevät juuri sinusta sinut?


Nämä asiat voivat olla luonteenpiireitä tai vaikka ulkonäöllisiäkin seikkoja, tapoja tai taitoja – ja nyt saa kirjoittaa myös niitä ei ihan vahvimpia puoliaansakin. Kun heikkoudet tunnistaa, voi niitäkin kehittää ja kääntää ne vahvuuksiksi, eikö? ;)

1. En seuraa muotia, fanita ketään, kuuntele tietynlaista musiikkia, katso jotain tiettyä tv ohjelmaa tai sarjoja Netflixistä (okei Frendejä joskus).. Oikeastaan en tee muutakaan tälläisä "perusnuorten" juttuja, mitä mun ehkä oletettaisiin tekevän. Mulla meni joskus voimisteluun ja koulunkäymiseen kaikki aika, eikä tarvinnut ikinä miettiä, että mitä seuraavaksi tekisin. En ole oikein vieläkään omaksunut tälläistä "rentoudun tässä Netflixiä katsellessa" -hetkeä, minkä kuulee olevan monien lempipuuhaa ;). 

2. Perfektionistimaisuus yhdistettynä huolettomuuteen. Asiat joista pidän (tai joista on vaan pakko suoriutua hyvin) hoidan ihan sata lasissa, täydellisen tarkasti. Sitten taas asiat, joiden hoitaminen ei voisi kiinnostaa (siivoaminen..) jäävät taka-alalle ja niiden hoitamista lykkään yleensä siihen asti, kunnes ne on pakko hoitaa. Yleensä joku muu kerkää hoitaa ne jutut ennen mua. Tätä tapahtuu vain onneksi kotona (Meillä on kotona kuitenkin aika näppärä työnjako: mä kokkaan ruuan ja äiti siivoaa. Mitäköhän tapahtuu sitten, kun muutan omilleni..) Muualla hoidan ihan kaikki annetut tehtävät kiittettävästi :D. 

3. Jos mä jotain päätän, niin se myös tulee tapahtumaan - asenne. Mä olen valmis näkemään vaivaa mun unelmien ja saavutusten eteen, sillä en halua niiden jäävän laiskuuden takia saavuttamattomiksi. Unelmat ja haaveet voivat oikeasti käydä toteen, kunhan niitä vain tarpeeksi itse avustaa. Ehkä paras tälläinen muisto on, kun kesällä 2011 päätin, että mä haluan edetä voimistelussa ja voimistella nuorten MM-kilpailuissa. Arvatkaa vaan missä sitä sitten oltiin jo seuraavana keväänä kovan treenin, motivaation ja unelmien ansiosta?

Aurinkoista viikonloppua! 

love, Maiju

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti