maanantai 29. kesäkuuta 2015

Raaka valkosuklaa

Olen aina halunnut kokeilla raa'an valkosuklaan tekemistä, mutta olen ajatellut sen olevan jotenkin hankalampaa kuin tavallisen raakasuklaan (ja muutama epäonnistunut kokeilu resepteillä ei houkuttanut valkosuklaan tekoon enempää). Yksi päivä olin kuitenkin valmistamassa raakasuklaata ja kaakaojauhe loppui kesken. Sulatettua kaakaovoita jäi runsaasti yli, enkä halunnut sitä poiskaan heittää. Nopea katsaus kaappiin, monimutkainen ajattelu rasvan ja jauheiden mahdolisista suhteista, jauheet ja lusikallinen kookosöljyä sulan kaakaovoin joukkoon, massa muoteissa pakkaseen ja sormet ristissä lopputuloksen odottamista. Lopputulos oli aika mainio, joten haluan jakaa reseptin teillekin.


RAAKA VALKOSUKLAA KAAKAONIBSEILLÄ


- 1dl sulaa kylmäpuristettua kaakaovoita
- 1 rkl kylmäpuristettua kookosöljyä
- n. 1dl tocoa (lisää/vähennä halutun koostumuksen saamiseksi)
- 1 rkl macaa
(muita superfoodjauheita, kuten lucumaa. Meiltä ei vain sattunut löytymään yhtään mitään muuta)
- haluamaasi makeutusta esim. Kookosnektaria, steviaa
- ripaus laadukasta suolaa (Himalajan ruususuola, kalaharin suola)

Sulata kaakaovoi ja kookosöljy vesihauteessa. Lisää sulaan rasvamassaan toco, maca ja muut haluamasi jauheet ja sekoita. Lisää ripaus suolaa, maista ja lisää makeutusta oman makusi mukaan. Jaa massa muotteihin ja ripottele päälle kaakaonibsejä. Laita suklaa pakastimeen tekeytymään ainakin puoleksi tunniksi. 



Ihanaa alkanutta viikkoa, valmistakaa paljon suklaata <3!

love, Maiju

11 kommenttia:

  1. Ostatko ikinä kaupasta niitä lehmänmaidottomia jäätelöitä ja voitko syödä tattaria tai spelttiä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo ikinä ostanut! Ja voin syödä tattaria :)

      Poista
  2. Hajosko se uusi blenderi, kun mietin kannattaako sitä ostaa vai minkä blenderin veit korjaukseen (askissasi luki)? (Ja ei en tarkota sellasta röökiaskia, mutta taisit varmaan tajuta, hehe..)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Blenderin moottorissa oli jokin valmistusvirhe, nyt toimii ihan moitteettomasti :)

      Poista
  3. Vaik et oo kirjoitellu tänne pitkään aikaan niin toivottavasti silti näät tämän viestin.Mä en usein kommentoi blogeihin, mutta nyt aattelin et tää kommentti olis paikallaa. Haluun kiittää sua. Tää sun blogi on auttanu mua lieventämään stressiä ja toi haaste on ollu osan mun elämää aina välillä. Eksyin taas tänne, kun alkoi tuntua,etten pysty käsittelemään mun stressiä. Kuitenkin tätä lukiessa rauhotuin hieman. Oot todella taitava kirjottamaa ja voin vaan ihailla sun positiivisuutta. Kiitos tästä sulle ja ihanaa kesäloman jatkoa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä, ihana kuulla, että mun kirjoituksista on ollut jotain apua! Kyllä mä tänne palaan kirjoittelemaan, kun saan omat ajatukset ja elämän tasapainoon. Kiitos <3

      Poista
  4. Mulla ois pientä toivepistausta sulle! Sun blogissa törmää aina näihin vähän erikoisempiin ruoka-aineisiin, kuten vaikka kaakaonibseihin, niin mä haluisin kuulla vähän sun tietoja ja kokkauksia kotimaisista marjoista ja muista herkuista. Esimerkkinä vaikka karviaiset ja viinimarjat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä idea! Kotimaisista tuotteista saa myöskin taiottua vaikka mitä ! :)

      Poista
  5. Mihin sun ask-tili hävis?:( on iso harmi kun poistit sen, tätä et pöivitä ni kukaan ei saa kuulla sun ihania kuulumisia...;(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Poistin sen ainakin nyt väliaikaisesti. Koin, että olin siellä kokoajan jotenkin esillä ja haavoitettavissa. Vaikka 98% kysymyksistä oli positiivisia, niin tartuin niihin negatiivisiin (mitä ei todellakaan olisi pitänyt tehdä, sillä ne eivät pitäneet paikkaansa) ja pelkäsin kokoajan, että uuden kysymyksen tullessa olisi kysymys taas täyttä paskaa. Kyllä mä tänne palaan kirjoittamaan heti, kunhan saan ajatukset ja elämän taas tasapainoon ja intoa kirjoittaa. Nyt oon ollut poikki muista puuhista ja halunnut vain keskittyä omaan hyvinvointiin :)

      Poista
  6. Näyttää hyvilltä

    VastaaPoista